Додаток 3
до „Методичних рекомендацій щодо облаштування
і використання кабінету інформатики та інформаційно-
комунікаційних технологій загальноосвітніх навчальниx
закладів”
Рекомендовано Міністерством освіти і науки України
(лист № 1/11-1927 від 06.05.2004)
ПРАВИЛА РОБОТИ УЧНІВ У КАБІНЕТІ ІНФОРМАТИКИ ТА ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИТХ ТЕХНОЛОГІЙ
1. Кабінет обладнано складними і дорогими технічними засобами, які вимагають акуратної роботи та бережливого ставлення, тому, заходячи до кабінету, слід одразу займати відведене місце, на виконувати ніяких дій з обладнанням без дозволу вчителя.
2. На робочих місцях розташовано обладнання, яке має складові, що працюють під високою напругою. Необережне поводження з апаратурою може призвести до травм. Тому суворо заборонено:
– вмикати та вимикати апаратуру без вказівки вчителя;
– торкатися роз’ємів з’єднувальних кабелів та самих кабелів;
– торкатися екранів та тильної частини монітора;
– переміщувати увімкнені складові обчислювальної системи (системний блок, монітор тощо);
– класти будь-які предмети на системний блок, монітор, клавіатуру;
– приносити та використовувати носії даних (дискети, компакт-диски) без дозволу вчителя.
3. Не дозволяється знаходитись у кабінеті і виконувати будь-які роботи (прибирання приміщення також) без присутності відповідальної особи – завідувача кабінету, вчителя, лаборанта.
4. Не дозволяється працювати з клавіатурою та маніпулятором “миша” брудними або вологими руками.
5. Запам’ятайте, де знаходиться вогнегасник, аптечка. При появі запаху горілого одразу ж сповістіть про це викладача.
6. До початку роботи і ввімкнення апаратури:
– переконайтесь у відсутності видимих пошкоджень обладнання робочого місця;
– сядьте так, щоб лінія погляду проходила приблизно через центр екрана, відстань від очей до екрану повинна бути на менше 50 см; учні, які мають окуляри для постійного носіння повинні працювати за комп’ютером у них, якщо лікарем не вказано іншого;
– розташуйте зошит, ручку, навчальні посібники на столі у відведених місцях, поправте розміщення клавіатури, маніпуляторів (“мишки”, джойстика) таким чином, щоб було зручно працювати;
– дії по вмиканню апаратури виконуйте тільки за командою викладача і тільки у послідовності, передбаченій відповідними інструкціями.
7. Робота на комп’ютері вимагає постійної зосередженості, чітких дій, самоконтролю, напруження зору, тому, не можна розпочинати роботу при недостатньому освітленні та поганому самопочутті.
8. Протягом роботи за комп’ютером суворо дотримуйтесь викладених вище правил, слідкуйте за вказівками вчителя. Якщо під час роботи виникає:
– аварійна зупинка, яка супроводжується виведенням на екран повідомлення про несправність, слід це повідомлення запам’ятати (або записати) і повідомити викладача (лаборанта),
– якщо робота апаратури починає супроводжуватись незвичними звуками, світінням аварійних індикаторів тощо, слід припинити роботу і повідомити викладача.
9. При роботі за комп’ютеризованими робочими місцями учні не повинні вставати, коли до класу заходить будь-який відвідувач.
10. Завершення роботи з апаратурою:
– вимикати апаратуру дозволяється тільки у послідовності, передбаченій відповідними інструкціями і за вказівкою викладача;
– після вивантаження операційної системи і зупинки комп’ютера, слід вимкнути живлення системного блоку, або переконатись у його автоматичному вимкненні, вимкнути інші складові апаратного забезпечення.
11. У кабінеті категорично заборонено приймати їжу, користуватись розпилювачами парфумів, лаків для волосся тощо. Не слід користуватись мобільними телефонами.
12. Суворе дотримання цих правил дозволить уникнути шкоди здоров’ю, зберегти обладнання.
Примітка: “Правила…” необхідно розмножити у кількості, достатній для фронтального ознайомлення з ними групи учнів (15-20 примірників).