Перший рік навчання Неволько Ангеліни у Великолюбінській ЗОШ І-ІІІ ступенів
Інтеграція незрячої дитини в навчально-виховний процес загальноосвітньої школи має правову основу (Конституція України, Постанови Кабінету Міністрів України, накази Міністерства освіти і науки України).
Організації навчання Неволько Ангеліни передувала підготовча робота, проведена в кількох напрямках:
– підготовка школи та класного приміщення: встановлено звуковий сигналізатор, спеціально обладнано санвузол, створено середовище фізичної безпеки в класі(позбавлено клас від небезпечних речей та предметів).
– підготовка вчителя: опрацювання спеціальних рекомендацій, методика навчання незрячих дітей; опрацювання програм спеціальних шкіл, розроблення індивідуального навчального плану з урахуванням особливостей мислитель них операцій незрячих через відсутність зорового аналізатора.
– підготовка учениці: проводились вправи з орієнтації в приміщенні класу та школи; відбувалося вивчення комбінації шести крапок, що є основою шрифту Брайля, самообслуговування;
– підготовка однокласників та їх батьків: проведено анкетування для батьків з питань інклюзивного навчання, відбулися зустрічі, бесіди з батьками та представниками реабілітаційного центру «Джерело», з дирекцією школи, шкільним психологом щодо навчання сліпої дівчинки у звичайному класі.
Велика робота проведена була також з батьками Неволько Ангеліни. Накреслено ряд завдань, які слід розв’язувати батькам, щоб допомогти Ангеліні адаптуватися до нового середовища, до нової діяльності, а також виконувати вдома вправи з корекції рухової активності.
Неволько Ангеліна у першому класі була забезпечена підручниками із спеціальної школи № 100 (за проханням дирекції Великолюбінської ЗОШ І-ІІІ ст.). Їй було подаровано Брайлівську машинку, набір для малювання і звуковий м’ячик та Брайлівську лінійку. Спільними зусиллями вчителя, батьків, соціального педагога виготовлено та пристосовано для тактильного сприймання наочність з різних предметів.
Учениця навчалася за програмою загальноосвітньої школи. Неволько Ангеліна засвоїла програмовий матеріал І класу на достатньому рівні, з окремих предметів-на високому.
Досить швидко та правильно записує слова, речення під диктування, правильно вживає і пояснює розділові знаки. Уміє виокремити у мовному потоці слова із заданими ознаками, визначає на слух кількість речень, відповідає на запитання за змістом, самостійно будує зв’язне висловлювання за поданим початком, на основі випадку з життя. Ангеліна має добре розвинене мовлення, для якого характерні судження, висновки, як у дорослої людини.
Ангелінка групує предмети за даною ознакою, володіє окремими способами порівняння (накладання, вкладання), лічить об’єкти, називає числа в межах 20-ти, знає склад чисел в межах 10-ти, виділяє у тексті задачі умову і запитання, розуміє зміст математичних відношень, обґрунтовує вибір дії розв’язання задачі, володіє культурою записів.
Учениця добре читає 12-15 слів за хвилину, розуміє прочитане. Вміє поставити запитання до тексту. Має творчу уяву, тому цікаво, змістовно продовжує текст, дає оцінку вчинкам героїв.
Неволько Ангеліна розпочала вивчення основ комп’ютерної грамоти за спеціальною програмою в ресурсному центрі при «Львівській Політехніці». У цьому ж центрі розпочали друкувати підручники для третього класу шрифтом Брайля, озвучуються підручники «Рідна мова», «Я і Україна» для 2-го класу.
Ангелінка – здібна, старанна учениця. Її наполегливість вражає дорослих. Вона багато зусиль докладає для навчання і дуже хоче вчитися в школі!