Мета уроку: корекція і систематизація знань учнів, формувати вміння застосовувати різні способи додавати і віднімати раціональні дроби, а також розв’язувати нестандартні вирази
Очікувані результати: Учні повинні вільно вміти додавати і віднімати раціональні дроби з однаковими знаменниками у тому числі в нестандартних випадках з різними знаменниками. Знати алгоритм додавання і віднімання.
План уроку:
1) Перевірка домашнього завдання.
2) Завдання на карточках.
3) Повторення теоретичних питань.
4) Бесіди про дроби.
5) Робота в малих групах «математичне лото».
6) Робота «Обчислити усно»
7) Цікавинка «квіточка»
8) Розв’язання завдань
9) Підсумок уроку.
10) Домашнє завдання.
Хід уроку:
1. Перевірка домашнього завдання № 61, 69, 75, 83. учні звіряють з дошкою домашнє завдання. Звертаю разом з учнями увагу на помилки.
2. Після цього два учні працюють біля дошки з карточками:
І карточка II карточка
3. Коли два учні виконують завдання перевіряю з класом теоретичний матеріал. Запитання: що такс дріб? Які є дроби? Що означає риска дробу, чисельник, знаменник? Які дроби =1, >1,<1? Які дроби називаються цілими та раціональними?
4. Проводжу бесіду про важливість дробів в житті людини. Перевіряю завдання на дошці.
Робота в парах. № 57, 58, 59.
5. Кожному завданні № 57, 58, 59, відповідає буква на вчительському столі, хто розв’язав іде бере букву і клеїть на дошку після розв’язання отримали слово «МОЛОДЦІ».
6. Клас ділю на 3 команди, кожна на дошці має завдання, по-черзі виконують його, є консультант, що консультує і має на листочку відповіді, «Математичне лото» вибирає правильну відповідь. Підводимо підсумок.
7. «Цікавинка квіточка»
Обчисліть звівши дроби до спільного знаменника і складіть алгоритм зведення дробів до спільного знаменника. Перевіряємо і повторюємо алгоритм.
.8. № 78 колективно коментуючи розв’язуємо на дошці.
9. Підсумок: Як звести дроби до спільного знаменника? Що є спільним знаменником? Що нового дізналися? Як додати (відняти) дроби?
10. Домашнє завдання: №78, 79, 82.