4.8. Вказівки з проведення інструктування учнів з безпеки життєдіяльності
Рекомендовано Міністерством освіти і науки України №1/11-1927 від 06.05.04
(Методичні рекомендації щодо облаштування і використання кабінету інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій загальноосвітніх навчальних закладів.- Посібник для вчителів. – К.: “НПУ імені М.П.Драгоманова” 2004.- 2,1 др.ар.)
З метою виховання в учнів свідомого ставлення до роботи у КІІКТ, засвоєння ними правильних, безпечних прийомів і методів роботи проводиться інструктування і навчання учнів з безпеки життєдіяльності і гігієни праці.
Основним документом, який регламентує правила безпеки життєдіяльності, є затверджені у встановленому порядку Правила безпеки життєдіяльності.
Інструктування і навчання проводиться з усіма учнями на вступному занятті у кабінеті і перед проведенням практичної роботи.
На ввідному інструктуванні учитель ознайомлює учнів з правилами розпорядку, правилами поведінки, правилами безпеки життєдіяльності, з джерелами небезпеки і з відповідними заходами, які дозволяють уникати небезпеки.
Ввідне інструктування проводить завідувач кабінету (учитель) у формі лекції або бесіди.
Інструктування перед роботою на ПЕОМ доповнює ввідне інструктування. Метою цього етапу навчання є ознайомлення учнів з правильною організацією робочого місця, можливими небезпеками під час виконання конкретної роботи.
Після завершення інструктування учитель фіксує проведення заходу у журналі (зразок журналу подано у Додатку 2) і дозволяє розпочати самостійну роботу тільки після того, як переконається у тому, що учні засвоїли правила поведінки і правила безпеки життєдіяльності.
Інструктування на робочому місці повинне бути коротким, містити чіткі і однозначні вказівки, супроводжуватись демонструванням правильних і безпечних прийомів праці.
У процесі виконання практичних робіт учитель систематично контролює виконання вказівок кожним учнем.