4.7 Персонал КІІКТ
При створенні КІІКТ у ЗНЗ слід передбачити наявність посад: завідувача кабінетом, до посадових обов’язків якого віднести планування проведення навчально-виховної роботи, організацію обслуговування та ремонту обладнання, планування поповнення фондів педагогічних програмних засобів; лаборанта, до посадових обов’язків якого віднести підготовку обладнання кабінету до проведення навчально-виховної роботи, ведення обліку експлуатації програмно-апаратного забезпечення та іншого обладнання КІКТ, ведення обліку використання фондів педагогічних програмних засобів.
За наявності умов бажано введення посади інженера (техніка) з обслуговування обладнання КІІКТ.
На персонал, який виконує роботи у КІІКТ, пов’язані з експлуатацією обладнання, поширюються вимоги дотримання ДНАОП Н 10.02.99 № 21 та ДНАОП 0.00-1.21-98.
Персонал, який виконує роботи у КІІКТ, повинний проходити інструктаж з техніки безпеки (1 кваліфікаційна група) у порядку та з періодичністю, яка визначається чинними положеннями.
4.8 Вказівки з проведення інструктування учнів з безпеки життєдіяльності
З метою виховання в учнів свідомого ставлення до роботи у КІІКТ, засвоєння ними правильних, безпечних прийомів і методів роботи проводиться інструктування і навчання учнів з безпеки життєдіяльності і гігієни праці.
Основним документом, який регламентує правила безпеки життєдіяльності, є затверджені у встановленому порядку Правила безпеки життєдіяльності.
Інструктування і навчання проводиться з усіма учнями на вступному занятті у кабінеті і перед проведенням практичної роботи.
На ввідному інструктуванні учитель ознайомлює учнів з правилами розпорядку, правилами поведінки, правилами безпеки життєдіяльності, з джерелами небезпеки і з відповідними заходами, які дозволяють уникати небезпеки.
Ввідне інструктування проводить завідувач кабінету (учитель) у формі лекції або бесіди.
Інструктування перед роботою на ПЕОМ доповнює ввідне інструктування. Метою цього етапу навчання є ознайомлення учнів з правильною організацією робочого місця, можливими небезпеками під час виконання конкретної роботи.
Після завершення інструктування учитель фіксує проведення заходу у журналі (зразок журналу подано у Додатку 2) і дозволяє розпочати самостійну роботу тільки після того, як переконається у тому, що учні засвоїли правила поведінки і правила безпеки життєдіяльності.
Інструктування на робочому місці повинне бути коротким, містити чіткі і однозначні вказівки, супроводжуватись демонструванням правильних і безпечних прийомів праці.
У процесі виконання практичних робіт учитель систематично контролює виконання вказівок кожним учнем.