З метою успішного проходження адаптації першокласників було створено творчу групу, в яку входять класні керівники Лятошинська М.В., Дорош Я.М., практичний психолог школи Шевчук О.Й., соціальний педагог Шевчук К.В., заступник з навчально – виховної роботи Ліщинська Г.М., асистенти учителя Шеремета Л.І., Ганич М.Л.. Були передбачені наступні етапи організації адаптаційного періоду: створення комфортного освітнього середовища для адаптації учнів, складання розкладу занять відповідно до санітарних вимог, створення куточка першокласника, співпраця з вихователями дошкільного закладу, залучення батьків для допомоги здобувачам освіти пристосуватися до умов навчання. Педагоги надають перевагу активним та інтерактивним методам навчання. Особливе місце займає гра. Ігрова діяльність є цінним засобом виховання розумової активності учнів, активізує психічні процеси, викликає живу зацікавленість у процесах пізнання. Під час проведення дидактичних ігор діти з бажанням долають значні труднощі у навчанні, розвивають свої здібності та вміння. Інтеграція навчального матеріалу забезпечує збалансованість у сприйманні інформації різних освітніх галузей, створює психологічно комфортну атмосферу навчальних занять.
12.листопада 2024 року відбулося засідання творчої групи . Розглядали питання стану адаптації першокласників. Результати досліджень, спостережень дають можливість визначити такі рівні адаптації:
Високий – 34 учні
Здобувачі освіти позитивно ставляться до школи, завдання сприймають з інтересом, навчальний матеріал засвоюють досить легко, розв’язують ускладнені завдання. Вони старанні, вміють уважно слухати; виконують доручення без зовнішнього контролю, виявляють великий інтерес до самостійної навчальної роботи, комунікують з однокласниками.
Середній – 12 учнів
Здобувачі освіти позитивно ставляться до школи, її відвідування не викликає негативних емоцій, добре розуміють навчальний матеріал, якщо вчитель пояснює його детально і наочно, самостійно виконують завдання за зразком, але не завжди зосереджені і уважні , дружать з багатьма однокласниками.
Низький – 5 учнів
Здобувачі освіти байдуже ставляться до школи, новий матеріал засвоюють фрагментарно, деколи відмовляються виконувати завдання взагалі. У деяких учнів спостерігається гіперактивність. Окремі здобувачі освіти з низьким рівнем адаптації мають порушення у навчанні, поведінці, у взаємовідносинах з однокласниками, підвищеному рівні тривожності та потребують більш детального обстеження, участі у корекційних заняттях та індивідуальній роботі з психологом.
Творча група накреслила шляхи подолання труднощів у адаптації учнів середнього та низького рівнів.