Адаптація

Адаптація першокласників

З метою успішного проходження адаптації першокласників було створено творчу групу, в яку входять класні керівники Лятошинська М.В., Дорош Я.М., практичний психолог школи Шевчук О.Й., соціальний педагог  Шевчук К.В., заступник з навчально – виховної роботи Ліщинська Г.М., асистенти учителя Шеремета Л.І., Ганич М.Л.. Були передбачені наступні етапи  організації адаптаційного періоду: створення  комфортного освітнього середовища для  адаптації учнів, складання розкладу занять відповідно до санітарних вимог, створення куточка першокласника, співпраця з  вихователями дошкільного закладу, залучення батьків для допомоги здобувачам освіти пристосуватися до умов навчання. Педагоги надають перевагу  активним та інтерактивним  методам навчання.  Особливе місце займає гра. Ігрова діяльність є цінним засобом виховання розумової активності учнів, активізує психічні процеси, викликає живу зацікавленість у процесах пізнання. Під час проведення дидактичних ігор діти з бажанням долають значні труднощі у навчанні, розвивають свої здібності та вміння. Інтеграція навчального матеріалу забезпечує збалансованість у сприйманні інформації різних освітніх галузей,  створює психологічно комфортну атмосферу навчальних занять.

12.листопада 2024 року  відбулося засідання творчої групи .  Розглядали питання стану  адаптації першокласників.  Результати досліджень,  спостережень дають можливість визначити  такі рівні адаптації:

Високий – 34 учні

Здобувачі освіти позитивно ставляться до школи, завдання  сприймають  з інтересом, навчальний матеріал засвоюють досить легко,  розв’язують  ускладнені завдання. Вони старанні, вміють уважно слухати; виконують доручення без зовнішнього контролю, виявляють великий інтерес до самостійної навчальної роботи, комунікують з однокласниками.

Середній – 12  учнів

Здобувачі освіти позитивно ставляться до школи, її відвідування не викликає негативних емоцій, добре розуміють навчальний матеріал,  якщо вчитель пояснює його детально і наочно, самостійно виконують завдання за зразком,  але  не завжди зосереджені і уважні ,  дружать з багатьма однокласниками.

Низький –  5 учнів

Здобувачі освіти байдуже ставляться до школи, новий матеріал засвоюють фрагментарно,  деколи відмовляються виконувати завдання  взагалі. У деяких учнів спостерігається гіперактивність. Окремі здобувачі освіти з низьким рівнем  адаптації мають порушення у навчанні, поведінці, у взаємовідносинах з однокласниками, підвищеному рівні тривожності та потребують більш детального обстеження, участі у  корекційних  заняттях та індивідуальній  роботі з психологом.

Творча група накреслила шляхи подолання труднощів у адаптації учнів середнього та низького рівнів.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *